Aktuelt

  • Brukerkonferansen 2016

    Vi ønsker deg velkommen til Brukerkonferansen 2016 , 10. og 11. mai på Hotel Bristol. Programmet begynner å ta form og vi garanterer spennende innlegg og faglig nyttige dager, med brukeren i førersetet. Noen smakebiter fra...

  • Separasjon på nett - prosjekt for Fylkesmannen

    Onsdag 21. oktober lanserte Fylkesmannen en ny nasjonal fellestjeneste: Digital separasjonssøknad. Tjenesten er utviklet av Sem & Stenersen Prokom i samarbeid med Fylkesmannen i Sogn og Fjordane og Fylkesmannen i Oslo og Akershus...

  • Ny administrerende direktør

    Tidligere denne måneden gikk Thomas Lunde av som administrerende direktør for Spama og Sem & Stenersen Prokom etter 27 år i lederstolen. Halvor Jordbakke vil fra inneværende måned ta over denne rollen.

  • Google vil sjekke hvor mobilvennlig du er

    Fra tirsdag 21. april vil Google kjøre automatisk sjekk av hvor mobilvennlig nettsiden er før den presenteres i søkeresultatet.

  • Klar ... Ferdig ... Klarspråk!

    Kommunens innbyggere har ulike forutsetninger for å forstå innholdet på kommunens nettsider, og språket må være deretter. Som innholdsleverandør til en rekke kommuner, har vi nå startet et Klarspråk-prosjekt.

  • Få inn pengene samtidig med søknaden!

    Søknader, påmeldinger og bestillinger med nettbetaling ved innsending vil redusere oppgaven med fakturering, betalingsvarsling og eventuell innfordring.

  • RegionData med mobilskjema og pålogging med ID-porten

    Seks kommuner i Gudbrandsdalen har utvidet sin e-skjemaløsning Kommune24:7 med mobilvisning og ID-porten.

  • Når på døgnet søker vi kommunale tjenester?

    Ettersom vi drifter e-skjemaløsningen Kommune24:7 for mer enn 150 norske kommuner og fylkeskommuner, kan vi ut fra trafikkdata lese når innbyggerne er mest aktive med å fylle ut søknader. Her presenteres litt statistikk fra Kommu...

  • Kommunens e-skjema under lupen!

    Når høsten kommer er kommunale webredaktører på vakt, for da pleier Difi å teste tilgjengelighet, brukertilpasning og nyttig innhold på kommunens nettside.

  • Tinn, Røyken og Sørum først ute med mobilskjema

    Mobilversjon av e-skjemaløsningen Kommune24:7 ble lansert rett før sommerferien. Tre kommuner er allerede på lufta med mobilskjema; Tinn, Røyken og Sørum.

  • Kulturen samlet ett sted i Opplands brukerstyrte kulturnett

    Kulturnett Oppland er et nytt brukerstyrt nettsted for aktører og publikum i Opplandskulturen. Det inviterer til informasjonsdugnad og at hele kulturlivet tar nettstedet i bruk.

  • Flott løsning til møteforberedelse for beslutningstagere

    Løsningen eDagsorden gjør det mulig for møtedeltakerne å lese møteplaner og vedlegg på nettbrett eller web, sette inn fotnoter og dele kommentarer.

  • Gjennom mobil blir kommunens skjema mer tilgjengelige

    Mobilen er vårt viktigste verktøy, og i fremtiden vet vi at mer og mer vil utføres via den. Vi har nå laget en løsning som gjør at publikum kan søke tjenester hvor som helst og når som helst. Hele 50 skjema kan du nå få opp rett ...

  • Enklere håndtering av ledsagerordningen med ferdigtrykte ledsagerbevis

    Nå får du ferdigtrykte kort, tilpasset lamineringslomme, stempel og vinduskleber på ett og samme sted.

  • Åmli viser vei med nettbaserte kurs for alle

    Åmli kommune er først ute med å ta ”Vi i kommunen” i bruk for alle medarbeidere. Alle nye medarbeidere skal få en ”flying start” når det gjelder kompetanseutvikling.

  • Åmli viser vei med nettbaserte kurs for alle

    Åmli kommune er først ute med å ta ”Vi i kommunen” i bruk for alle medarbeidere . I tillegg til Lier kommune som har vært pilot i utviklingen av de nettbaserte kursene, går Åmli kommune foran ved å gi nye medarbeidere en ”flying...

  • Innbyggerne i Sandefjord får oppgavene løst på enklest mulig måte

    Med kommunens nye nettsider skal innbyggerne finne det de leter etter uansett hvor innholdet er plassert. Det skal være enkelt å få løst sine oppgaver.

  • Demokratimodulen – stimulerer innbyggerinteressen

    Porsgrunn kommune integrerer både postlister, møte-, sak- og utvalgsinformasjon fra sitt sak-/arkivsystem Public 360 direkte i kommunens portal. Alt samlet på ett sted gir en bedre brukeropplevelse og det er enklere for Porsgrunn...

  • Enklere pålogging for innbyggerne med ID-porten

    ID-porten er en felles pålogging for offentlig sektor. Pålogging med ID-porten gir enkel og trygg pålogging for innbygger og sikkerhet for kommune.

  • Oppgaveløsning i fokus med nye nettsider og ny nettbutikk

    Sem & Stenersen Prokom har i mange år oppfordret kommunene til å bevege seg bort fra nyhetstunge nettsider og heller få innbyggernes oppgaveløsning i fokus.

1 2 > »