Kommune-Kari + eDialog24 = Bedre innbyggerservice

Den nye integrasjonen mellom eDialog24 og Kommune-Kari gir innbyggerne enda kortere vei til informasjon!

eDialog24 leverer løsninger for menneskelig håndtering av kundehenvendelser som kommer gjennom flere kanaler – blant annet sosiale medier og chat. I kommunene som bruker både eDialog24 Chat og Kommune-Kari, er det nå mulig å få disse to verktøyene til å fungere sammen på en sømløs måte.

Gjennom integrasjonen kan samtalene i Kommune-Kari viderekobles direkte til en betjent samtale i kommunens åpningstider. I de tilfeller hvor Kommune-Kari ikke har tilfredsstillende svar, vil innbygger få spørsmål om å bli satt over til en servicemedarbeider i kommunen. Utenfor kommunens åpningstider kan innbygger få spørsmål om å legge igjen kontaktinformasjon for å bli kontaktet av en servicemedarbeider neste virkedag.

Samspillet mellom chatbot og betjent chat legger til rette for at kommuner kan levere en høyere grad av innbyggerservice hele døgnet, samt enklere og mer strukturert håndtering av innbyggerdialoger internt.

Bergen kommune først ut
Bergen kommune har i en årrekke hatt både Kommune-Kari og eDialog24 Chat og er den første kommunen til å ta i bruk integrasjonen. Etter at de to løsningene ble koblet sammen, har Kommune-Kari satt over 9,2% av samtalene til menneskelig betjening. Ofte handlet det om mer komplekse eller saksspesifikke spørsmål som Kari ikke har mulighet for å svare på. Brukere som har snakket både med Kommune-Kari og et menneske har nesten utelukkende positive tilbakemeldinger.

Arbeidstilsynet har hatt denne integrasjonen på plass mellom chatbot Leon (også levert av Prokom) og eDialog24 siden lanseringen av Leon i januar 2023 og rapporterer lignende resultater.

Både salgssjef i Prokom, Helge Ruud, og markedsdirektør i eDialog24, Dag Simonsen, gleder seg over at denne etterspurte integrasjonen nå er ferdigutviklet og tilgjengelig for kunder.

“Jeg har stor tro på at integrasjonen vil styrke begge våre produktløsninger og være til glede for alle våre felles kunder og, ikke minst, sluttbrukerne”, sier Dag Simonsen i eDialog24.

Kontakt
Ta kontakt med oss om din kommune ønsker å bestille integrasjonen, eller få mer informasjon om Kommune-Kari eller eDialog24.